Què oferim a Aulaquatre?
- Tenim un pla d’estudis flexible per a joves i adults.
- Ofertem classes de diferents àmbits musicals (música moderna o clàssica).
- La nostra escola ofereix un ensenyament modern obert a tothom i a tots els estils.
- Qualsevol persona pot començar des de qualsevol edat, encara que mai hagi fet música.
Aquests cursos van destinats a pares i mares que vulguin apropar-se al món de la música juntament amb els seus fills. S’utilitzen les cançons, carícies, jocs de falda, i la manipulació de petits instruments per tal que d’una manera lúdica els petits vagin descobrint el seu cos, el llenguatge oral, la dansa, el ritme, el moviment i la música.
Tot això els ajuda a aprendre a sentir, a percebre, i poc a poc, a expressar-se.
Les etapes primerenques són molt importants per al desenvolupament de la persona i de la seva personalitat.
La música és insubstituïble en el desenvolupament dels infants perquè incideix d’una manera natural en els aspectes motors, cognitius i emocionals.
Durant el curs, els nens i nenes rebran una estimulació afectiva molt especial, amb l’ajuda de la veu i el contacte amb el cos dels seus pares i mares.
Una part de les sessions estarà relacionada amb el massatge infantil, tan beneciciós a nivell físic com emocional.
L’educació musical durant els primers anys de vida d’un infant facilita diferents aprenentatges.
Està comprovat que la capacitat d’establir connexions neuronals del cervell d’un nen de dos anys és el doble que la d’un adult. Aquesta és l’etapa de la vida en què la capacitat d’aprenentatge d’habilitats com el llenguatge o la música és màxima.
Quan un nen escolta una cançó i intenta reproduïr-la, no només està educant la seva oïda, sinó també la seva memòria, la veu, el ritme, la imaginació i la seva capacitat d’expressió i de representació, coses que li seran molt necessàries per a poder aprendre amb més facilitat diferents llenguatges.
Amb la “iniciació a la música i al moviment” volem que els nens i nenes aprenguin sobretot a viure la música, a expressar-se, a crear i a improvisar a través d’ella.
S’estimularà molt el sentit motriu, i a través d’aquest procés desenvoluparem les facultats musicals de l’ infant, mitjançant sistemes diversos (Willems, Dalcroze, Orff…).
Treballem amb grups de màxim 8 alumnes.
S’introdueixen els primers conceptes musicals mitjançant el joc, el moviment i la utilització de petits instruments, de manera que el nen/a els vagi assimilant. Es comença a treballar el conjunt instrumental amb aquests petits instruments per tal d’arribar a tècniques d’estudi necessàries en etapes superiors.
Els alumnes aprenen a relacionar els moviments naturals del cos, els ritmes artístics de la música i les capacitats d’imaginació i reflexió a través de la música, el moviment i la coordinació. Es segueixen utilitzant sistemes diversos (Willems, Dalcroze, Orff…).
Treballem amb grups de màxim 8 alumnes.
Grau elemental
L’objectiu d’aquest pla d’estudi és aconseguir uns coneixements musicals d’una manera atractiva i dinàmica, proporcionant els coneixements teòrics i habilitats intel·lectuals necessàries per a la comprensió i interpretació de la música. Perquè aprendre música sigui una experiència vital amb una línia modernitzada i evolucionada als canvis de la societat.
Les classes de llenguatge musical són col·lectives, amb un màxim de vuit alumnes per aula.
Grau mitjà i harmonia
Un cop assolits els coneixements de llenguatge musical de grau elemental, cal continuar amb el grau mitjà per anar assolint tots els conceptes necessaris per a poder fer front als requisits del grau mitjà instrumental.
Ens adaptem al pla d’estudis oficial de la Generalitat de Catalunya (LOGSE).
Els alumnes que ho desitgin, també podran preparar a Aula Quatre el seu examen de nivell de la ABRSM, l’ Associated Board of the Royal Schools of Music (per a més informació, llegiu l’apartat “Vols acreditar el teu nivell musical?”).
Tenim un programa flexible, ens adaptem a les necessitats de cada persona i edat.
Oferim classes combinades d’instrument amb llenguatge.
Cant Coral
Utilitzar la pròpia veu és la forma més natural de fer música, i a la vegada potencia la integració de l’alumne dintre d’un grup. Alguns dels valors que té la pràctica coral són el desenvolupament de l’oïda, l’afinació, el fraseig i la respiració interior.
Com que també sabem que és molt important poder tocar en conjunt amb altres instrumentistes, incloem dins del curs classes de conjunt instrumental que els alumnes practiquen amb una certa regularitat.
Roda d’instruments
Oferim la possibilitat de què l’alumne esculli l’ instrument que més li agradi després d’haver-los provat.
Recomanada dels 5 als 7 anys.
Instruments
Àmbits de la música clàssica i moderna:
·Piano
·Flauta travessera
·Guitarra clàssica i elèctrica,
·Baix
·Bateria
·Saxo
·Violí
·Violoncel
Per a totes les edats.
Iniciació a l’instrument
Primer any: 30 minuts de classe individual cada setmana.
A partir del segon any: mínim 45 minuts setmanals de classe individual.
Joves i adults
Els adults que vulguin començar a tocar un instrument ho faran amb classes individuals de 45 minuts o una hora setmanal, segons necessitats.
Conjunt instrumental, música de cambra i orquestra
Es treballa l’afinació col·lectiva, el ritme, les dinàmiques i la interacció entre els integrants de petites formacions.
És el tractament que utilitza la música per a millorar el benestar d’una persona, cantant cançons i escoltant música es creen més enllaços en les connexions neuronals del cervell, i s’augmenta la memòria i la concentració.
També es redueix el nerviosisme i l’angoixa.
Mètode COS-ART d’educació corporal
A través d’exercicis suaus, s’aprèn a prendre consciència de tot el cos i així alliberar l’energia equilibradament. Igualment s’aprèn a desfer contractures fetes per bloquejos emocionals i estrès.
Les avaluacions són quadrimestrals. Durant la setmana d’avaluacions no hi ha classe perquè es destina tot l’horari del professorat a realitzar les avaluacions. Un cop finalitzades les avaluacions, l’escola confecciona un informe per a cada alumne i matèria.
Cada alumne disposa d’una agenda escolar, que a més de ser el diari de deures habitual, és l’eina de comunicació entre l’escola i les famílies.
Addicionalment, a final de curs s’organitza un concert on hi participen tots els alumnes, juntament amb alguns professors. El concert de final de curs es realitza a l’Auditori Municipal de Vilafranca del Penedès o a l’Auditori del Vinseum.